Posted by: abusyakirin | 24 September 2010

Cakap berdegar-degar..

Di Pagi Jumaat ni eloklah kita renungi satu Bait Syair yang cukup indah buat kita bersama..

BERKATA Abul Aswad al-Du`ali, konsultan pendidikan zaman Amirul Mukminin Ali ra, bait syiir yg amat menarik :

Wahai orang yg mengajar org lain…Bilakah engkau akan mendidik dirimu sendiri
Kamu menerangkan tentang penawar bagi penyakit & yang menderita…walhal dirimu yang berpenyakit
Kamu kelihatan sibuk mengajar manusia tentang… hidayah Allah…
tapi kamu sendiri amat jauh daripada hidayahNya…

Sikap seperti ini biasanya orang-orang tua cakap…

Cakap berdegar-degar tahi lekat dicelah gelegar

_______________________________________________________________________________________

© KHALIFAHGAYONG.COM (AKU DAN GAYONG)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Khalifahgayong.com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Khalifahgayong.com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin KHALIFAHGAYONG.COM terlebih dahulu.

“Aku Dan Gayong”

http://www.khalifahgayong.wordpress.com

Advertisements

Responses

  1. salam abg iznan, gelanggang di kelantan kat maner? hajat nk turun blajar time2 cuti.

    • Wmslm..Emm..warid sekarang dok kat mana..saya tak duk di kelantan dah sekarang..balik hujung minggu jer..apa pun boleh contact saya di 013-992 3535

  2. abg kan wakil kat kelantan, kena lah stay sini huhuhu. amanah besar tu. stay jauh2 payah nk ada gelanggang nnti. IAllah nanti saya call abg time2 sy kuar dr hutan.

    • saya balik sentiasa kat kelantan..tiada masalah..kenapa dok dlm hutan..sekarang kerja kat mana..stay kat mana

      • saya kerja dalam sana huhu

        • sana tu mana..huhuhu


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: