Posted by: abusyakirin | 26 Julai 2011

Menyuluh Hati Mencari Cinta Ilahi…

__

Aku Risau kerana aku bukanlah MUKMIM yang BAIK..

Aku ingin mengambil kesempatan RAHMAT & KEAMPUNAN bila tibanya RAMADHAN

namun aku Bimbang sekiranya aku tak sempat bersama RAMADHAN..

Menyuluh Hati Mencari Cinta Ilahi.

 

“Subhanaka la ‘ilma lana illa ma’allamtana innaka antal ‘alimul hakim…Ilaahi Anta Maqsudi wa Ridhaka Matlubi…

 

Anta Rabbi wa ana al-‘Abd…

Anta al-Khaliq wa ana al-Makhluq…

Anta al-Razzaq wa ana al-Marzuq…

Anta al-Malik wa ana al-mamluk…

Anta al-‘Aziz wa ana al-dhalil…

Anta al-Ghaniy wa ana al-faqir…

Anta al-Hayy wa ana al-mayyit…

Anta al-Baqi wa ana al-fani…

Anta al-Karim wa ana al-la’iim…

Anta al-Muhsin wa ana al-musi’…

Anta al-Ghafur wa ana al-muznib…

Anta al-‘Azim wa ana al-haqir…

Anta al-Qawiy wa ana al-dha’if…

Anta al-Mu’ti wa ana al-saa’il…

Anta al-Amin wa ana al-khaa’if…

Anta al-Jawwad wa ana al-miskin…

Anta al-Mujib wa ana al-daa’i…

Anta al-Syaafi wa ana al-maridh…”

__________________________________________________

© KHALIFAHGAYONG.COM (AKU DAN GAYONG)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Khalifahgayong.com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Khalifahgayong.com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin KHALIFAHGAYONG.COM terlebih dahulu.

“Aku Dan Gayong”

http://www.khalifahgayong.wordpress.com


				
Advertisements

Responses

  1. Salam..

    Dah lama a.aik tak bukak blog ni..mlm ni baru sempat .. Tahniah di atas pembukaan gelanggang baru pada 9/7/2011 lalu…masa tu a.aik tengah sibuk dgn BERSIH di kl.

    Tak ramai orang faham dan mencari apa itu GAYONG yang sebenarnya… dan alhamdulillah iz6 telah dapat memahami pekara itu….lepas ni abe syed nak berguru dengai iz6 lak…sama-sama menyuluh hati menuju cinta abadi.

    • wmslm…Iz6 tetap anak murid A.Aik… walau tinggi mana pun jawatan dan pangkat..anak murid tetap dibawah gurunya..tanpa asas dan panduan A.Aik mungkin iz6 tak mampu berdiri seperti hari ini..Terima Kasih di atas segala jasa dan tunjuk ajar yg diberikan…Budi mu kusanjung..jasa mu ku junjung..

  2. PAK USTAD.
    TLG LAH BUATKAN MAKNA MELAYUNYA, SUPAYA KAMI SEMUA BISA TAHU DAN MEMAHAMINYA DGN BAIK.
    TERIMA KASIH …..WASSALAM


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: